Trudności z koncentracją u 6-latki
Witam,
piszę właśnie do Pani, ponieważ mam zaufanie do metod, które Pani stosuje. Córka ma 6 lat i właśnie rozpoczęła naukę w pierwszej klasie (nie wiem czy dobrze). Jakiś czas temu zaczęłam z córką naukę literek, po czym dowiedziałam się o Panie metodzie (czytanie sylabami). Kupiłam serię książeczek KOCHAM CZYTAĆ i skrupulatnie uczymy się, z tym, że córce bardzo opornie to idzie. Mamy je około roku i jesteśmy dopiero na 7. Córka ma okropne trudności z koncentracją i pamięcią, dodam, że jest także dzieckiem żywym, co utrudnia sprawę. Ręce już mi czasem opadają, nie wiem, w jaki sposób mam z nią ćwiczyć problemy z koncentracją. Czy zna Pani jakieś metody lub zabawy, które miałyby wpływ na poprawę koncentracji u córki?
Beata

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Beato,
warto sprawdzić u Córki dominację stronną, ważna nie tylko ręka, ale oko, ucho i noga. Niezkończony proces kształtowania się dominacji stronnej ma duż wpływ na poziom koncentracji. Być może ucząc Córeczkę czytać popełnia Pani jakieś błędy, które zwalniają proces nauki czytania. Proszę poszukać w pobliżu miejsca zamieszkania terapeutę metody krakowskiej i zamówić kilka lekcji, by Pani nauczyła się jak to robić. Proszę pamiętać, żeby korzystać tylko z pomocy certyfikowanego terapeuty (www.centrummetodykrakowskiej.pl).
Terapeuta pokaże Pani ćwiczenia pamięci, które poprawią koncentrację. Ważne są także ćwiczenia grafopercepcji, polecam zeszyty Agnieszki Bali z Wydawnictwa Arson.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska