Stymulacja mowy niemowlęcia z padaczką
Witam,
mój synek skończył niedawno 6 miesięcy, 2 tygodnie temu zdiagnozowano u niego padaczkę - Zespół Westa. Synek nie gaworzy tylko głuży i nie wiem, co mogę robić żeby stymulować jego rozwój. Synek ma problem ze skupieniem uwagi na mówiącym, mało się uśmiecha, praktycznie w ogóle nie śmieje się w głos, ale poznaje osoby bliskie i odróżnia je od obcych. Nie wiem, jakie zabawy są w takiej sytuacji wskazane, proszę o pomoc.
Marta

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Marto,
może Pani zastosować słuchanie wypowiedzi językowych Program Słucham i uczę się mówić - Samogłoski i wykrzyknienia, Wyrażenia dźwiękonaśladowcze,  po pojawieniu się pierwszych samogłosek i wyrażeń dźwiękonaśladowczych wprowadzane są Sylaby i rzeczowniki (wszystkie cztery części - codziennie inną). Gdyby się udało robić to w słuchawkach, było świetnie, jeśli Synek ni zaakceptuje słuchawek proszę ustawić małe głośniki, jak najbliżej i słuchać trzymając dziecko na kolanach.  Do stymulacji uwagi wzrokowej stosujemy karty - stymulacja funkcji wzrokowych niemowlęcia.(www.centrummetodykrakowskiej.pl).
Ćwiczenia rozwojowe, dla dzieci od 3 miesiąca do 6 roku życia  są opisane w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna" - www.we.pl oraz w książce "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" (www.konferencje-logopedyczne.pl).
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska