Niedosłuch centralny
Witam, u córki (9 lat) zdiagnozowano niedosłuch centralny.
Poszukuję materiałów dotyczących metod nauki dziecka, proszę o polecenie jakichś materiałów, gdyż nauka idzie bardzo opornie, a ani ja, ani poradnia, ani szkoła nie ma pomysłu, jak z córką pracować. Z góry dziękuję.
Małgorzata

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Małgorzato,
paniom z poradni polecam książkę: "Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" (www.centrummetodykrakowskiej.pl).
Dzieci z zaburzeniami centralnego przetwarzania powinny mieć ćwiczenia z
programowania języka, nie wiem jaki jest poziom rozwoju mowy Córeczki,
dlatego piszę jedynie ogólnie:
- nauka system językowego poprzez naukę czytania ze zrozumieniem  -
jeśli córka już czyta to teksty dr Z. Orłowskiej-Popek (Wydawnictwo WIR),
jeśli nie czyta to "Moje sylabki" - także z tego wydawnictwa. Są też
teksty "Kocham czytać - Podróże Jagody i Janka" z Wydawnictwa Edukacyjnego
- jeżeli są kłopoty z artykulacją - program słuchowy - "Słucham i uczę się
mówić" - "Trudne głoski" - www.arson.pl
Warto udać się do specjalisty, który określi rozwój funkcji poznawczych, opracuje program stymulacji i pokaże jak pracować. Terapeutów metody krakowskiej znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska