Mój 8-letni syn panicznie boi się zostać w w domu
Witam,
nasz 8-letni syn boi się zostać w domu nawet na 5 minut. Raz został sam, bo nie było innej opcji, to wyszedł z domu i szedł chodnikiem nie wiadomo dokąd. Oczywiście powiedziałam mu, gdzie idę i że wrócę za 10 min. Zawoziłam męża do pracy. Innym razem przez okno w pokoju wcześnie rano wrzeszczał /"mamo/". Gdy go pytam, czego się boi, on odpowiada, że nie wie. Do tego on boi się tylko i wyłącznie zostać sam w domu. Na dworze może być sam.
Wiola

Wiktoria Jaciubek - psycholog rodzinny
Wiktoria Jaciubek
psycholog rodzinny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
powody takich zachowań syna może być wiele, np. duży lęk czy nadmierny
poziom stresu. Wydaje się, że w obecnej sytuacji, gdy poziom okazywanego
przez syna strachu przed pozostaniem w domu sam jest tak duży, to najlepszym
rozwiązaniem jest wizyta u psychologia dziecięcego - najlepiej takiego,
który pracuje z całą rodziną, nie tylko z dzieckiem. Radzę, aby taka wizyta
została umówiona w najbliższym czasie. Można umówić się na wizytę prywatnie
(pełnopłatnie), w poradni zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży (wizyta na
NFZ) lub w poradni psychologiczno-pedagogicznej (wizyta darmowa).
Z poważaniem,
Wiktoria Jaciubek