Brak współpracy z panią z przedszkola
Witam,
proszę mi pomóc. Mam problem z panią z przedszkola i nie tylko ja. Wychowawczyni nie współpracuje z rodzicami, lekceważy wszystko, o co się ją prosi. Brzydko zwraca uwagę dzieciom, nawet w obecności rodzica. Ostatnio mój syn zaczął naśladować chore dziecko z przedszkola w domu i w miejscach publicznych. Prosiłam panią o zareagowanie. Oczywiście otrzymałam odpowiedź: "Jak ja sobie to wyobrażam!". Kobieta chroni chore dziecko, a obraża moje. Jest zawsze na NIE. Syn ostatnio opowiadał, jak jedno dziecko drugiemu podcierało pupę! Proszę o pomoc!
Katarzyna

Wiktoria Jaciubek - psycholog rodzinny
Wiktoria Jaciubek
psycholog rodzinny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
w takiej sytuacji radziłabym zadziałać jak najszybciej po to, aby zapobiec ewentualnym krzywdom, które mogą doświadczać uczęszczające do przedszkola dzieci.
Pierwszym krokiem jest wystosowanie pisma do dyrektora przedszkola, zawierające Pani dane osobowe oraz konkretne zarzuty i uwagi, dotyczące obserwowanych nieprawidłowości. Dobrze jest, aby pod takim pismem podpisali się również rodzice innych dzieci. Można też zmobilizować innych rodziców, aby takie pisma wystosowali w swoim imieniu.
Kolejnym krokiem - jeżeli dyrekcja nie podejmie żadnych działań, które miałyby na celu zmianę podejścia Pani wychowawczyni - jest złożenie skargi w kuratorium oświaty. Kuratorium jest organem nadzoru pedagogicznego, którym podlega przedszkole.
W każdym razie, radzę nie lekceważyć sytuacji w przedszkolu i nie liczyć, że wszystko jakoś samo się ułoży. Zachęcam do podjęcia odpowiednich kroków.
Z poważaniem,
Wiktoria Jaciubek