Pisanie w odbiciu lustrzanym
Witam,
nasz syn ma 6 lat. Jest w I klasie. Potrafi pisać i czytać, ale bardzo często pisze liczby i litery w odbiciu lustrzanym. Nie widzi różnicy. Dodatkowo bardzo szybko i łatwo sie rozprasza. Chętnie się uczy, ale szybko traci zainteresowanie. Ma doskonały słuch i węch. Często żeby coś ocenić sprawdza zapach. Pytanie: czy potrzebuje jeszcze czasu, czy pisanie w lustrzanym odbiciu stanowi objaw jakiegoś głębszego problemu?
Lila

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Lilu,
pisanie liter i cyfr w odbiciu lustrzanym może być spowodowane lewoocznością lub jest dodatkowo objawem zagrożenia dysleksją. Konieczne jest badania dominacji ręki, oka, ucha i nogi. Nawyk wąchania przedmiotów może być objawem nadrważliwości układu nerwowego, ale także innych kłopotów rozwojowych. Ponieważ Synek już czyta, dysleksja może objawiać się trudnościami w czytaniu ze zrozumieniem, dysortografią lub tzw. brzydkim pismem. Koniecznie trzeba rozpocząć ćwiczenia, tym bardziej, że obecny program klasy pierwszej nie jest przystosowany do percepcji sześciolatków.
Polecam zeszyty ćwiczeń: Agnieszka Bala - Stymulacja Prawej i Lewej Półkuli Mózgu Zeszyt ćwiczeń 2, 5, 7 (www.arson.pl) oraz J. Cieszyńska - Kocham się uczyć. Odwracamy obrazki. (www.we.pl).
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska