Warszawa

Porady naszych Ekspertów

Autyzm atypowy

Dzień dobry,

czytając odpowiedzi na pytania innych rodziców, sama mam kilka. Synek jest zdiagnozowany pod kątem zaburzeń autystycznych (IWRD), inna poradnia (RUBIKON) to wyklucza, ale posiadamy orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i synek zaczął w styczniu br edukację w przedszkolu publicznym z asystentem. Ma bardzo fajny kontakt ze swoją Pani, chętnie z nią pracuje i zostaje bez oporów w przedszkolu. Ponadto uczestniczy w zajęciach wczesnego wspomagania (terapia SI 2 x w tygodniu i behawioralna 1 x w tygodniu). Asystentka przedszkolna też pracuje metodą behawioralną. Ponadto leczony jest Depakine Chrono 350 mg/dzień - ze względu na nieprawidłowe wyniki badań eeg. Naszym problemem jest to, że synek nie mówi prawie nic. Czasem wykrzyczy "mama" lub "tata", zdarzy się jakieś słowo: idź, chodź, nie, baba, trzy. Była mowa swoista, dużo takiego dziecięcego gadania po swojemu, liczenia paluszków, ale po pobycie w szpitalu (wyszliśmy tydzień temu) mamy głównie drażniące, piskliwe iiiiiiiiiii i uporczywe yyyyyyy oraz coś na podobieństwo warczenia. Synek nie naśladuje dźwięków, odgłosów zwierząt, nie chce powtarzać ani prostych wyrazów, ani sylab nic. Z kontaktem wzrokowym jest różnie, jeśli ma humor i chęć do zabawy, to patrzy w oczy bez przerwy, a jeśli ma zły dzień jest gorzej. Lubi się bawić, przytulać itd. Lubi inne dzieci, ale w przedszkolu ma swoich bliższych i dalszych kumpli i kumpelki. Martwi mnie, że w ogóle nie idzie do przodu z mową, a przez ostatnie dni mam wrażenie, że się z nią cofnął. Mówiłam asystentce syna z przedszkola o metodzie krakowskiej, ale odradza mi ją, zachwalając terapię behawioralną. Nie wiem, czy jest w Trójmieście ktoś, kto spróbowałby z dzieckiem popracować Państwa metodą, a jeśli nie to od czego zacząć.

Proszę o pomoc, wiem, że od tego zależy dalszy rozwój synka i edukacja.

Renata
mgr Magdalena Gaweł - psycholog kliniczny

mgr Magdalena Gaweł

psycholog kliniczny

Odpowiedź:

Szanowna Pani,


stosowanie kilku różnych metod terapeutycznych nie jest właściwym podejściem. Celem terapii powinno być nabycie umiejętności, które mają swoją reprezentację w mózgu. Potrzeba wielu powtórzeń, aby utrwalić właściwe ścieżki neuronalne, a stosowanie wielu terapii i częste zmiany terapii znacznie ten proces opóźniają. W Gdańsku Metodą Krakowską pracuje p. Magdalena Szymczak, kontakt do niej znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl.


Z poważaniem,
Magdalena Gaweł

Zobacz inne porady w tematyce: autyzm, leczenie, ćwiczenia

Lubisz CzasDzieci.pl?  Polub nas na Facebooku!

Komentarze


Portal CzasDzieci.pl ma przyjemność współpracować z gronem ekspertów, jednak często problemy wymagają pilnej lub dodatkowej porady medycznej. CzasDzieci.pl nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z zastosowania informacji zawartych w niniejszym serwisie. Zalecamy bezpośredni kontakt ze specjalistą w celu konsultacji danego problemu. Po zgłoszeniu pytania, zostanie ono po akceptacji redakcji umieszczone wraz z odpowiedzią konkretnego eksperta.

Przeczytaj również

Warto zobaczyć