Podejrzenie autyzmu u 4-latka
Witam,
mój synek ma 4 lata i mówi jedynie pojedyncze słowa.
Jesteśmy w trakcie diagnozy- podejrzewają autyzm. Teraz czytam o tym
teście SON-R - czy go wykonać. Nikt mi czegoś takiego nie proponował.
Proszę mi doradzić - mieszkamy w powiecie jeleniogórskim. Gdzie najbliżej
wykonać mogę ten test?
Justyna

mgr Magdalena Gaweł - psycholog kliniczny
mgr Magdalena Gaweł
psycholog kliniczny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
test SON-R jest niewerbalnym testem inteligencji. Samo przeprowadzenia badania nie decyduje o postawieniu diagnozy autyzmu, pokazuje jednak na jakim etapie rozwojowym są poszczególne funkcje poznawcze dziecka m.in myślenie konkretne, myślenie abstrakcyjne czy tworzenie kategorii.
Wyniki testu są podstawą tworzenia programu terapeutycznego, wskazują bowiem, które aspekty rozwoju są zaburzone najsilniej, a co za tym idzie, które należy stymulować.
Badanie tym testem w Poznaniu dr Justyna Leszka tel. 606 66 44 47 lub 61 222 54 38 lub w naszym Centrum w Krakowie, zapisy pod numerem 514-553-534
Z poważaniem
Magdalena Gaweł