Problem z 11-latkiem
Witam Panią,
mam problem z synem. Nie jestem jego ojcem biologicznym. Z żoną z nim pochodzimy z Łodzi. Odkąd syn poszedł do gimnazjum stał się nie do poznania, nie uczy się, jest opryskliwy wobec nas, czyli rodziców. Nie wykonuje naszych poleceń. W dodatku oszukuje nas... Czasami po prostu już załamujemy ręce. Teraz po półroczu musieliśmy go przenieść do innej szkoły, ponieważ pani pedagog uważała że najlepszym rozwiązaniem jest ośrodek! Tak wiemy - to była patologia. Pedagog nawet nie podjęła żadnych rozmów z naszym synem. Od razu wydała werdykt. Więc w was moja ostatnia nadzieja, jak zmienić tego chłopaka. Próbowałem już wszystkiego
Marcin

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Drogi Panie Marcinie,
w takiej sytuacji nie mogę Państwu pomóc, bo zupełnie nic nie wiem o powodach, dla których dziecko zmieniło się w kontakcie z najbliższymi.
Prawdopodobnie mają na to wpływ Internet, wirtualne kontakty na Facebooku, być może jakieś próby z narkotykami. Musicie Państwo monitorować czas spędzany przez dziecko w sieci, jego kontakty w rzeczywistości realnej i wirtualnej. Należy także udać się do psychologa w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Ważne jest by rodzice dowiedzieli się jak maja sprawdzać, czy dziecko nie próbuje narkotyków. Niestety czas edukacji gimnazjalnej jest także czasem edukacji, której sobie dla dziecka nie życzymy. Nie wiem, jak wyglądają rozmowy Państwa z Synem, ile czasu spędzacie razem, jakie są zainteresowania dziecka, które możecie z nim podzielać zwiększając czas wspólnie spędzany.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska