Problemy 2-latka z zasypianiem
Witam,
mój 2-letni syn zasypia leżąc na kanapie na ze mną w swoim pokoju, trzymany za rękę, potem przenoszony do łóżeczka. Przed zaśnięciem mówi wszystko, co umie, sytuacje z dnia, aż zaśnie. Przed snem jest wyciszany, czytamy książeczki, jemy kolację, myjemy się i idziemy spać. Budzi się 3-4 razy, znów jest wynoszony na kanapę, czasem ciężko mu zasnąć z powrotem, trzyma moją rękę i ją ściska, przekłada, aż uśnie. Nie mam już siły przez te nieprzespane noce. Co mogę zrobić żeby zasypiał samodzielnie i nie budził się w nocy?
Malgorzata

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Małgorzato,
ważne jest sprawdzenie przebiegu kształtowania się dominacji stronnej, istotne są spacery, ruch na świeżym powietrzu, CAŁKOWITA rezygnacja z telewizji, nie może ona być włączona, mimo że dziecko nie patrzy na ekran. Należy zrezygnować z radia, komputera, gier w telefonie komórkowym, radia w samochodzie. Wieczorny posiłek powinien być lekki i warto podać herbatkę ze świeżo zaparzonej melisy i pokrzywy (liście, nie torebka).
Nalezy usypiać Synka w jego łóżku, siedząć na podłodze i trzymająć za rękę. Kiedy dziecko się obudzi proszę dziecka nie przenosić na kanapę, ale potrzymać za rękę, siedząc przy łóżku. Potem stoponiowo proszę stosować pluszaka do trzymania w dłoni przez dziecko.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska