Autyzm wczesnodziecięcy
Witam,
mam synka, który ma 3,5 roku. Diagnozę wydano jak miał niecałe 2,5 roku. Jest na etapie wielu terapii oraz jest pod stałą opieką lekarza. Bierze leki. Chciałabym się dowiedzieć, co jeszcze mogę zrobić, bo niepokoi mnie i męża zachowanie naszego synka, typu machanie non stop papierkami bądź małymi rzeczami i uderzanie nimi o usta. Jak to u niego wyeliminować?
Anna

mgr Magdalena Gaweł - psycholog kliniczny
mgr Magdalena Gaweł
psycholog kliniczny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
stosowanie wielu terapii nie jest właściwym sposobem postępowania, należy wybrać jedną terapię i konsekwentnie pracować według jej założeń. Często bowiem cele i priorytety różnych terapii wzajemnie się wykluczają. Wiele dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu ma różne problemy zdrowotne np. bóle brzucha czy kłopoty ze snem, w takim przypadku oczywiście leki są niezbędne, jednak nie ma naukowo potwierdzonego "lekarstwa na autyzm". Tylko systematyczna terapia może przynieść pożądane efekty, w tym wyeliminowanie stereotypowych zachować typu machanie małymi przedmiotami czy uderzanie się w usta. Na stronie www.szkolakrakowska.pl znajdzie Pani kontakty do certyfikowanych terapeutów Metody Krakowskiej.
Z poważaniem,
Magdalena Gaweł