Tata
Moja dwu letnia córka po prostu nie lubi swojego taty, nie chce z nim wychodzić na spacery czy po prostu go przytulać? Czy są jakieś rady na takie zachowanie??? Czy może być to spowodowane relacja miedzy mną a ojcem dziecka?
Pytanie przysłała pani Aleksandra

Dorota Kalinowska - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Dorota Kalinowska
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Pani Olu,
Tak, Pani stosunek do partnera może wpływać na stosunek dziecka do własnego ojca. Jeśli przy córce obraża, wyzywa czy obgaduje Pani partnera, to wpływa to na niechęć małej do ojca. Również Pani komunikacja niewerbalna, postawa może wpłynąć.
Proszę się zastanowić jednak czy coś innego nie jest przyczyną niechęci córki do ojca. Może postawa taty nie jest właściwa, może wydarzyło się coś takiego co wzbudziło takie uczucia w dziecku, może córka została w jakiś sposób skrzywdzona (fizycznie bądź psychicznie). A może córka spędza większość czasu z Panią (przyzwyczajenie), a tata jest zapracowany i często nieobecny - stąd ta niechęć.
Proszę podać więcej szczegółów dotyczących wspomnianych zachowań, ponieważ i diagnoza problemu i plan pracy dla Państwa będzie tego wymagał. Zachęcam do konsultacji z psychologiem.
Pozdrawiam
Dorota Kalinowska
psycholog dziecięcy