Co robić, gdy dziecko ciągle mówi?
Witam,
moja 6-letnia córka ciągle mówi. Nie mam pojęcia, co mogę z tym zrobić. Chodzi do zerówki, pani nie może prowadzić zajęć przez jej ciągłe mówienie. Córka jest bardzo inteligentna i miła. Proszę o pomoc.
Irena

mgr Magdalena Gaweł - psycholog kliniczny
mgr Magdalena Gaweł
psycholog kliniczny
Odpowiedź:
Szanowna Pani,
6-latka powinna rozumieć, że w niektórych sytuacjach, np. w zerówce, kościele czy kinie, po prostu musi być cicho. Proszę wspólnie z córką ustalić zasady "zamkniętej buzi" i konsekwentnie odwoływać się do nich, gdy ta je złamie. "Gadatliwość" sama w sobie nie jest problemem rozwojowym, jeśli jednak towarzyszą jej niepokojące objawy takie jak nieumyślne niszczenie rzeczy, machanie nogami, rękami, wiercenie się czy brak umiejętności skupienia się na jednej rzeczy, proszę udać się z córką do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, ponieważ mogą one świadczyć o większym problemie, np. ADHD.
Z poważaniem
Magdalena Gaweł