Problemy z kolanem
Witam,
mój 22- miesięczny synek jest bardzo żywotnym malcem i wszędzie biega. Gdy zdarzy Mu się upadek i upadnie na oba kolana (wyląduje w pozycji klęku podpartego) nie może potem stanąć. Zaczyna kuśtykać na prawą nogę, jakby nie mógł wyprostować nogi, bo zgina Mu się ona w kolanie. Wnioskuję, że nie sprawia Mu to bólu, bo nie okazuje tego płaczem. Gdy troszkę odpocznie i powoli "rozrusza" nóżkę, wszytko wraca do normy. Nie wiem, co powinnam dalej zrobić z tym problemem.
Joanna

Mgr Wojciech Dutka - Fizjoterapeuta
Mgr Wojciech Dutka
Fizjoterapeuta
Odpowiedź:
Witam,
proszę spróbować przypomnieć sobie czy problem, który Pani zaobserwowała u synka jest widoczny od momentu rozpoczęcia etapu samodzielnego chodu czy pojawił się nagle. Proszę zwrócić czy w obrębie którejś z nóżek zauważalne jest ocieplenie, zaczerwienienie, opuchlizna itp. Należy w pierwszej kolejności sytuację, którą Pani opisała zgłosić i skonsultować z lekarzem specjalistą ortopedii. Lekarz powinien ocenić czy jest to problem o podłożu strukturalnym, zapalnym, urazowym itp. Jeśli badanie lekarskie (ewentualnie badania laboratoryjne zlecone przez niego) nie wykażą żadnych nieprawidłowości, wtedy w drugiej kolejności potrzebna będzie konsultacja fizjoterapeutyczna.
Pozdrawiam,
Wojciech Dutka