3-letni syn nie adaptuje się w przedszkolu
Witam!
1 września mój syn poszedł do przedszkola, dwa tygodnie pochodził i zachorował, po półtorej tygodnia poszedł znowu do przedszkola, co rano był problem bo płakał, ale szedł.
Niedawno Pani nauczycielka z grupy syna chciała z nami rodzicami porozmawiać. Zmartwiła się zachowaniem naszego syna bowiem, nie chce się bawić z innymi dziećmi, nie mówi tylko odpowiada albo tak lub nie. Jest nieśmiały i bojaźliwy oraz zaczął się jąkać. I teraz co ja mam zrobić, czy mój syn jest emocjonalnie jeszcze niedojrzały do tego aby chodzić do przedszkola. A jeszcze płacze w przedszkolu w momencie jak go pani poprosi o coś. Proszę o radę. Pozdrawiam, Małgorzata

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Małgorzato,
trzylatek, który urodził się na początku roku kalendarzowego, to nie ten sam trzylatek, który urodził się latem lub jesienią. Należy także uwzględnić moment, w którym dziecko opanowało mowę. Te dzieci, które budowały zdania gramatycznie poprawne przed drugimi urodzinami są gotowe do podejmowania nowych ról społecznych, te mówiące później nie są gotowe.
Oczywiście jeśli Pani pracuje synek musi chodzić do przedszkola, ale jest to z pewnością dla dziecka trudne i warto poprosić przedszkolnego psychologa, by pomógł dziecku w pierwszych miesiącach adaptacji.
Serdecznie pozdrawiam,
Jagoda Cieszyńska