Dwuletni synek z autyzmem
Witam,
mój synek miał zdiagnozowany autyzm w wieku 1,5 roku. Od pół
roku ćwiczymy z nim, ale bardziej pod względem kontaktu wzrokowego i
wspólnych zabaw. Metodę krakowską stosujemy od 3 tygodni. Jest duża poprawa, syn mówi wiele nowych sylab. Ile przeważnie trwa terapia metodą krakowską do pojawienia się pierwszych słów?
Pozdrawiam
Karolina

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Karolino,
to zależy od konsekwentnych, codziennych ćwiczeń w domu; około dwie godziny przy stoliku i koniecznie program słuchowy w słuchawkach. Jeśli nie ma dodatkowych zaburzeń (chłopiec powinien mieć wykonany test SON-R) to pierwsze słowa pojawiają się najpóźniej po około 4 miesiącach razem z umiejętnością odczytywania samogłosek, niektórych sylab i rozpoznawaniem wyrazów. Często te pierwsze słowa dziecko mówi już w drugim miesiącu terapii, ale należy pamiętać o indywidualnych kłopotach związanych choćby z dominacją stronną.
Proszę pamiętać, że MK to 17 technik i nie każdy terapeuta, który twierdzi,
że pracuje MK czyni tak w istocie. Lista terapeutów na stronie
www.szkolakrakowska.pl
Serdecznie pozdrawiam,
Jagoda Cieszyńska