Oglądanie filmików
Witam, mam pytanie czy dwuletnie dziecko może oglądać filmiki na aparacie fotograficznym, chodzi mi dokładnie o filmiki gdzie jest nagrane dziecko, jak śpiewa, karmi zwierzęta, jak bawi się, jak mama albo tata sprząta, itp.? Z góry dziękuję za odpowiedź. Serdecznie pozdrawiam.
Kasia

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Kasiu, dziecko dwuletnie nie powinno mieć kontaktu z wysokimi technologiami. Jeśli dziecko, chce patrzeć na siebie, jak śpiewa może stanąć przed lustrem. Zupełnie nie ma powodu, by dziecko zamiast patrzeć na mamę czy tatę w realnym świecie ma oglądać rodziców na małym, płaskim ekranie. To może doprowadzić do poważnych trudności rozwojowych.
Polecam lekturę:
Spitzer M. (2013), Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Słupsk: Wydawnictwo Dobra Literatura.
Michel Desmurget, Teleogłupianie. O zgubnych skutkach oglądania telewizji (nie tylko przez dzieci), Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca
Rainer Patzlaff, (2008) Zastygłe spojrzenie, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska