Nie poznaję mojego syna
Dzień dobry,
Mam problem z 3-letnim synem. Od jakiegoś miesiąca, gdy mój synek pojechał do babci i swojego taty, zrobił się jakiś dziwny - płacze, gdy mu
się zwróci uwagę lub gdy podniesie się ton mówienia do niego, by coś
zrobił np. poukładał zabawki. Nie był taki, zawsze był miły i posłuszny, a u
taty był góra 6 dni, a teraz do domu nie chce wrócić. Proszę o pomoc.
Marta

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Marto,
Nie wiem czy przygotowała Pani Synka na tygodniowe rozstanie, nie wiadomo jak przebiegała wizyta i co Babcia i Ojciec mówili na temat Pani oraz rozstania rodziców. Musi Pani spokojnie porozmawiać z dzieckiem, ale nie zadając pytań wprost. Warto także poprosić ciocię, do której dziecko ma zaufanie, by spróbowała zrozumieć, co się wydarzyło. Chłopiec stracił poczucie bezpieczeństwa, nie wiem, gdzie jest jego dom i trzeba cierpliwości, by wyjaśnić dziecku sytuację. Święta zasada jest taka, że nie wolno mówić negatywnych rzeczy o ojcu i babci.
Serdecznie pozdrawiam,
Jagoda Cieszyńska