Przedszkolak
Mam dziecko 3 letnie chciałam ją zapisać od września do przedszkola, córeczka jest samodzielna zna kolory składa różne zdania i chce chodzić do przedszkola zastanawiam się czy nie jest za wcześnie?
Pytanie przysłała pani Olimpia

Marta Żysko-Pałuba - Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Marta Żysko-Pałuba
Psycholog dziecięcy, bajkoterapeuta
Odpowiedź:
Witam,
W mailu pisze Pani, że dziecko zna kolory, składa zdania i chce chodzić do
przedszkola. Niestety nie ma tu informacji czy dziecko jest samodzielne, jak
radzi sobie w trudnych dla siebie sytuacjach, czy chętnie się rozstaje z
Panią, czy jest otwarte na kontakty z innymi dziećmi, czy potrafi
komunikować swoje potrzeby. Informacji, które mogą być bardzo przydatne przy
podejmowaniu decyzji o posłaniu dziecka do przedszkola. Niestety elementy o
których Pani napisała tak naprawdę są mało istotne. Dziecko bowiem w
przedszkolu nauczy się rozpoznawać kolory i składać zdania. Pani napisała o
pewnych umiejętnościach poznawczych a w tej sytuacji dużo ważniejsze są
umiejętności społeczne i emocjonalne, które dziecko powinno mieć w pewnym
stopniu opanowane. Zachęcam do odpowiedzenia sobie na pytania, które
postawiłam wyżej. Być może one pomogą Pani podjąć decyzję.
Zachęcam również do rozpoczęcia przygotowywania córeczki do tego wydarzenia.
Najlepsze w jej wieku będzie zabawa w Przedszkole i różnego rodzaju
bajeczki, których jest bardzo dużo na rynku. Ostatnio oglądałam "poradnik
przedszkolaka", który gorąco polecam.
pozdrawiam
Marta Żysko - Pałuba
psycholog dziecięcy