Problem z czytaniem
Witam Panią, mam problem z nauczeniem mojej córki płynnego czytania i ze zrozumieniem tego co czyta. Córka zda teraz do 3 klasy, a dalej składa pojedynczo literki. Z rozpoznawaniem literek nie ma problemu, nie mylą jej się. Jak mogę jej pomóc? Dodam, że gdy trzeba przepisać tekst z tablicy też przepisuje po jednej literce.
Ania

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Aniu, kłopoty Córki są niestety efektem nieskutecznej metody nauczania czytania przez głoskowanie i literowanie. Nie pozostaje Pani nic innego, tylko samodzielne nauczenie dziecka czytania metodą symultaniczno-skewencyjną.
Niektóre dzieci radzą sobie z czytaniem mimo złej metody, ale wystarczy, że dziecko jest leworęczne lub lewouszne i problemy nawarstwiają się.
Tylko dzieci, które uczyły sie czytać metodą sylabową mają szanse na
szybkie czytanie ze zrozumieniem. Nawet te zagrożone dysleksją. Proszę podczas wakacji skorzystać z podręcznika do klasy pierwszej "Kocham szkołę" wydawane przez wydawnictwo WIR (www.wir-wydawnictwo.com)
Do podręcznika można także kupić poradnik dla rodziców. Wystarczą dwa
miesiaace wakcji, codziennie godzina zajęć. Proszę Córce powiedzieć, że kłopoty z czytaniem to jej wina, i że już znalazła Pani skuteczną metodę.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska