Dziecko wybudza się w nocy
Witam,
Proszę o wyjaśnienie - moje dziecko wybudza się w nocy z potwornym płaczem, rzuca się, nie można jej uspokoić. Co mamy zrobić, czy mamy pójść do psychologa lub lekarza? Czy może podać jakieś uspakajające tabletki? Jest generalnie pobudliwa i strasznie energiczna, nawet zbyt ruchliwa. Ma 2,5 roku. Czy to normalne? Nasz pediatra powiedział, że to normalne...
Ewa

Beata Wojciechowska - psycholog, audio-psycho-fonolog, specjalista psychopedagogiki
Beata Wojciechowska
psycholog, audio-psycho-fonolog, specjalista psychopedagogiki
Odpowiedź:
Pani Ewo,
Wybudzanie dziecka w nocy z dużym płaczem raczej nie jest normalne. Z pewnością podawanie tabletek na uspokojenie nie jest rozwiązaniem. Takie objawy mają przyczynę. Oczywiście trzeba sprawdzić, czy od strony medycznej, zdrowotnej wszystko jest w porządku. Rozumiem, że lekarz to wykluczył. Następny krok to poszukiwanie związków logicznych z tym, co dzieje się w ciągu dnia. Dziecko najwyraźniej odreagowuje coś, co przeżywa w ciągu dnia. Mogą to być sprawy, które dotyczą go w żłobku czy przedszkolu lub też sprawy, w których pośrednio uczestniczy w świecie dorosłych. Trudno coś radzić nie znając dziecka. Z pewnością jednak jest jakaś przyczyna. Może warto skonsultować się z innym lekarzem, który ma więcej doświadczenia.
Pozdrawiam,
Beata Wojciechowska