Choroba Angelmana
Witam,
Mój synek obecnie ma 19 miesięcy, kiedy miał ok. 15 miesięcy. Zauważyłam pewne zmiany w jego zachowaniu tzn. przestał się interesować zabawkami, później nie zwracał na mnie uwagi. Jego chodzenie bardzo się pogorszyło (zaczął chodzić ze spuszczoną głowa) i ciągle obserwuje swoje
dłonie i często śmieje się bez powodu. Bardzo się tym zaniepokoiłam i
wybrałam się z dzieckiem do specjalistycznego szpitala, żeby sprawdzić co się dzieje. Tam odkryto, że dziecko ma padaczkę, opóźnienie neuromotornicze i że spodziewają się Choroby Angelmana. Ja chciałam się zapytać od kiedy zaczynają się te zaburzenia tzn. że twarz zaczyna się zmienia, usta zaczynają się robić duże, a między zębami zaczynaj się robić duże odstępy. Bardzo dużo czytam na temat tej choroby, jak dotąd nie zauważyłam żadnej zmiany u mojego dziecka w wyglądzie, ale bardzo się martwię i proszę o konkretną odpowiedź.
Anna

Beata Wojciechowska - psycholog, audio-psycho-fonolog, specjalista psychopedagogiki
Beata Wojciechowska
psycholog, audio-psycho-fonolog, specjalista psychopedagogiki
Odpowiedź:
Pani Anno,
Przede wszystkim nie wolno wpadać w panikę. To nigdy nie pomaga. Zabiera energię, której Pani potrzebuje by szukać rozeznania i tego co pomoże Pani dziecku. Niestety nie jestem ekspertem w sprawach tego zespołu choć miałam do czynienia z kilkorgiem dzieci. Myślę, że kopalnią wiedzy tej rzadkiej choroby są rodzice, którzy odkrywają ją dzień po dniu u swoich dzieci. Najprościej będzie jeśli Pani zada im pytania, które Panią nurtują na facebook'u pod hasłem:
Zespół Angelmana Polska.
Życzę wszystkiego dobrego dla Pani i Pani dziecka.
Pozdrawiam,
Beata Wojciechowska