Problem z kręgosłupem
Witam,
Mam pytanie odnośnie kręgosłupa. Moje objawy to zawroty głowy, cierpnięcie palców u rąk, szum w jednym uchu. Walczę już z tym ok. 4 lata i
nikt nie potrafi mi pomóc. Zrobiłam już masę różnych badań, które nic nie
wnoszą. Ale pewna osoba zaleciła mi zrobić RTG kręgosłupa szyjnego. Ponieważ wszystkie objawy zaczęły się u mnie jak poszłam do pracy, a mam pracę siedzącą. Zrobiłam więc prześwietlenie wyszło "wygładzenie
krzywizny lordozy szyjnej". Nie wiem dokładnie, co to jest. Chciałabym
zapytać, czy takie objawy jak mam, mogą mieć związek z tym wynikiem. Bardzo proszę o odpowiedz. Nie wiem już, gdzie mam się zgłosić po pomoc.
Pozdrawiam serdecznie.
Aneta

Mgr Wojciech Dutka - Fizjoterapeuta
Mgr Wojciech Dutka
Fizjoterapeuta
Odpowiedź:
Witam Panią,
Myślę, że na początek dobrze byłoby na wszelki wypadek zbadać się neurologicznie oraz laryngologicznie, aby wykluczyć jakieś zaburzenie o takim właśnie podłożu. Jeśli okazałoby się, że nie ma żadnego problemu na tym tle, to wtedy trzeba zebrać dokładny wywiad oraz zrobić badanie mechaniczne wg McKenziego, a później ewentualnie manualne badanie ruchomości, postawy itd. Jeśli wiąże Pani dolegliwości z rozpoczęciem pracy w pozycji siedzącej, to istnieje prawdopodobieństwo, że dolegliwości mają podłoże mechaniczne. Wyrównaniem lordozy szyjnej na zdjęciu proszę się nie przejmować, gdyż zazwyczaj wynika to z tego, jak technik ustawił nas do zdjęcia.
Wojtek Dutka