Pytanie
Mam siedmioletnią córkę z opóźnionym rozwojem mowy. EEG wyszło prawidłowo, chcę zapisać dziecko do klasy integracyjnej. Zapisałam ją do poradni pedagogiczno- psychologicznej, wyznaczając termin badania miało katar, pani psycholog się spóźniła, po chwili wyszła, czy dziecko nie ma temperatury, widząc ze dziecko jest przeziębione trzymała godzinę czasu, stwierdzając ze ma rozwój na trzy latka opóźniony. Nie zgadzam się z opinią psychologa, ponieważ ona dopiero zaczęła mówić od lipca 2013, jest dziewczynką samodzielną, pisze literki i cyferki, interesuje się grami planszowymi, komputerem, reaguje na słowa, mówi, jest duża, ma imię Natala, jest kontaktowym dzieckiem, była badana przez neurologa w centrum zdrowia dziecka.
Ania

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Aniu,
jeżeli siedmioletnia dziewczynka zaczęła mówić dopiero pół roku temu to z pewnością ma opóźnienia w inych sferach. Brak mowy zawsze wpływa na rozwój możliwości intelektualnych dziecka. Nie wiem dlaczego dziecko nie miało zajęć logopedycznych od trzeciego roku życia. Teraz nie wystarczy jednego roku aby wyrównać opóźnienia. Badanie psychologiczne trwa zwykle około godziny lub dłużej, więc proszę się nie dziwić, że skoro przyszła Pani na badanie, trwało ono
tak długo. Katar nie jest przeszkodą w prowadzeniu badania psychologicznego.
Proszę poprosić panią psycholog, by wyjaśniła Pani które sfery są u Córeczki mocno opóźnione, by mogła Pani do września wspierać rozwój dziecka.
Serdecznie pozdrawiam,
Jagoda Cieszyńska