Obowiązek szkolny 6-ciolatków
Droga Pani Profesor,
mam 6-cio letniego synka, który z racji tego, iż urodził się na początku
roku 2008 musi obowiązkowo iść do szkoły.
Początkowo byłam tym przerażona, teraz pogodziłam się z tą myślą. Niemniej nadal uważam, że dla mojego synka byłoby lepiej, gdyby mógł pójść do szkoły w wieku 7 lat. Nie przejawia on bowiem żadnej chęci do nauki. Nie umie czytać, nie zna literek, bardzo słabo liczy. Zamierzam pouczyć się z nim z książeczki \"Kocham czytać\", która pomogła w nauce mojej starszej córce.
Czy mogłaby Pani zaproponować mi może jeszcze inną metodę pobudzenia go do nauki, może inne materiały, książki. Bo chyba nie mam innego wyjścia jak przygotować go do tej szkoły. I ostatnie pytanie, czy można w jakiś sposób odroczyć pójście dziecka do szkoły?
Monika

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Moniko, jeszcze w tym roku może Pani odroczyć Synka od
obowiązku szkolnego, tak by poszedł do pierwszej klasy z dziećmi urodzonymi w tym samy roku, ale w jego drugiej połowie. Jednak takie
orzeczenie wystawia poradnia psychologiczno- pedagogiczna, na prośbę
rodziców. Jesłi nie uda się Pani uzyskać takiego odroczenia, np. na podstawie niedojrzałości szkolnej, wówczas trzeba intensywnie ćwiczyć,
bo pierwsze porażki w szkole mogą zaważyć na przyszłym sukcesie
edukacyjnym.
Polecam zeszyty A. Bali (Myślę, czytam, rysuję - zeszyt 3 oraz serię ćwiczeń wydanych w Wydawnictwie Arson (www.arson.pl). Wykonujemy po dwa ćwiczenia z każdego zezyty dziennie, by dziecka nie zniechęcić, ale by ćwiczenia, szczególnie ręki pojawiały się codziennie.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska