Silna realcja lękowa
Moja 13 miesięczna córka jest raczej bojaźliwym dzieckiem i nie byłoby
w tym nic dziwnego, gdyby nie ostatnia sytuacja. Dziecko boi się odkurzacza, ale do tej pory raczej wyglądało to w ten sposób, że przed nim uciekała lub płakała. Ostatnio tak ją przeraził, że dostała drgawek. Trzęsła się jak przysłowiowa galareta, miała zaciśnięte w piąstki, rączki i nóżki dygotały jej mimowolnie z dużą amplitudą ruchu. Zastanawiam się, czy jej reakcja nie była zbyt silna i nie świadczy o jakimś ukrytym problemie zdrowotnym?
Pozdrawiam,
Ania

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam,
Prawdopodobnie córeczka ma dużą nadwrażliwość słuchową. Warto
odwrażliwiać ją puszczając kilkarazy dziennie muzykę klasyczną np.
Mozarta lub płyty specjalnie przygotowane dla maluszków z muzyką
klasyczną. Ponadto polecam puszczanie dźwięków z otoczenia pzy
jednoczesnym pokazywaniu obiektu wydającego ten dźwięk. Polecam pomoc
dydaktyczną "Co to? Kto to?". Gdyby taka zadwrażliwość utrzymywała się
dłużej warto udac się na diagnozę z zakresu integracji sensorycznej. Nie
wiem jak wyglądały opisane przez Panią drgawki. Jeżeli były to drgawki,
a nie drżenie ze strachu to należałoby udać się do neurologa.
Pozdrawiam,
Maria Ziółkowska