Mój 3 letni synek nie mówi
Dzień dobry,
Mój syn ma 3 lata i nie mówi, tzn. mówi, ale tylko kilka słów np. mama, tata, dziadzia, baba, picie, chodź i to wszystko. Potrafi też naśladować kilka zwierzątek np. kotek, piesek, świnka. Nie chce się bawić zabawkami,
one go mało interesują. Ciężko go zachęcić, aby powtarzał po mnie jakiekolwiek słowa. Lubi bardzo głośno krzyczeć, a mnie z kolei bardzo to denerwuje. Mam jeszcze taki problem, że mój syn woli ode mnie babcię (moją teściową), z czego jest mi bardzo przykro, bo gdy ją tylko widzi, to od razu do niej biegnie, nie chce od niej odejść, a gdy chcę go wziąć do domu to się zanosi. Teściowa mieszka z nami w jednym domu, tylko my mieszkamy na górze, a ona na dole i mamy osobne wejścia. Nie wiem, co mam robić, on z teściowa chce cały dzień przebywać, niczym się tam nie bawi, ogląda bajki i robi, co mu się tylko podoba. Co mam zrobić, aby nie uciekał ode mnie? Czuję, że mój syn mnie nie kocha...
Justyna

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Pani Justyno,
Proszę nie brać do siebie zachowania synka, nie oznacza ono bowiem że synek Pani nie kocha. Sugerowałabym raczej konsultacje u psychologa dziecięcego, bo opisane
przez Panią zachowania synka (słaba mowa i słaba motywacja do jej naśladowania, głośne krzyki, słabe zainteresowanie zabawkami, nadmierna chęć oglądania bajek) może niepokoić i być sygnałem, że synek ma trudności rozwojowe. Nie warto zwlekać z wizytą, bo każdy miesiąc w rozwoju dziecka jest ważny i nie można zaniedbać trudności.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak