Dziecko nie mówi, że chce siku
Witam,
Mam 2,5 letniego synka. Problem jest taki, że w ogóle nie chce wołać siku i kupa. Powie sisi, jak już zrobi do majtek i w ogóle mu to nie przeszkadza, że ma mokre majtki, czy zrobi do nich kupę. Całe lato było tak samo, nawet już na stojąco sikał, a teraz już nie chce, tylko na nocniku się załatwi.
Proszę o radę.
Magda

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam
Z jakiegoś powodu jego umiejętności w tym zakresie cofnęły się. Często powodem może być założenie pieluchy np. w trakcie choroby lub podróży. Proszę regularnie synka wysadzać. Ważne, by chwalić go za każdy sukces i nie karcić za porażki. Synek na pewno wkrótce nauczy się korzystać z nocniczka i wołać, kiedy tego potrzebuje. W zasadzie dzieci pampersowane nabywają dojrzałości do rozpoczęcia treningu czystości dopiero ok. 2,5 lat, a synek dopiero co skończył ten wiek.
Pozdrawiam,
Maria Ziółkowska