Wypróżnianie się
Co mam zrobić, gdy moja 5-letnia córka zaczęła robić kupkę w majtki
nawet 2-3 razy dziennie, nie chce siadać na WC w ogóle. Jak pytam, czy chce kupę, mówi, że nie, a za parę minut robi w majtki. Czuje się bezradna. W dodatku córka chodzi do przedszkola i również robi tam kupę zazwyczaj powie, jak zrobi, bo ją szczypie pupa. Wyniki ma dobre, mocz dobry, kał dobry bez krwi. Dostałam od pediatry skierowanie do szpitala. Nie wiem, co robić. Myślałam, że to córce minie, ale wydaje mi się, że jest coraz gorzej. Czy mam iść z córką do szpitala na oddział? Proszę o poradę. Z góry dziękuję.
Izabela

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Pani Izabelo,
Jest dość prawdopodobne, że problem, z jakim się mierzy Pani dziecko, nie ma podłoża medycznego, lecz psychiczne. W tej sytuacji, to nie wizyta na oddziale pediatrycznym, lecz wsparcie ze strony psychologa dziecięcego może okazać się pomocne. Byłoby dobrze, gdyby udało się dociec źródeł takiej zmiany w zachowaniu córki. Być może ktoś ją wystraszył w przedszkolu jakąś okropną opowieścią, może coś obejrzała w telewizji. Proszę we wszystkim spróbować zachować spokój, im więcej Pani go będzie miała, tym łatwiej córce uda się pomóc. W tej chwili może być tak, że mała zdenerwowana szumem, jaki się dzieje wokół tej sprawy, nie będzie umiała nic Pani powiedzieć.
Serdecznie pozdrawiam
Agnieszka Sokołowska