7latka siusia i robi kupkę w pieluchę !
Witam, mam taki problem, że moja 7-letnia córeczka Julcia załatwia się od urodzenia w pampersy. Próbowałam razem z mężem odzwyczaić Julcię już gdy miała 2 latka jednak ona uznała ,że się boi nocnika, rok temu gdy Julia miała 6 latek przyszłam po nią do przedszkola a ona powiedziała mi , że koleżanki się z niej śmieją . One bardzo chciały, żeby Julia nie nauczyła się korzystać z toalety żeby mieć się z kogo śmiać . Pewnego dnia także Julka powiedziała mi , że koleżanki z przedszkola mówią takie słowa ,,ej,ej Julka nie rób nigdy siku ani kupy do kibla bo wyskoczy taki potwór i cię zje \'\'próbowałam jej tłumaczyć ,że takie potwory w toalecie nie istnieją żadne potwory i że ja i tatuś też korzystamy z toalety i nic nas nie zjadło :) ... Ale Julia tak jakby miała to w nosie. Pewnego dnia poszłam z nią do lekarza, jednak lekarz stwierdził, że to normalne, ja złapałam się za głowę, przecież jak to może być normalne, że 7 latka sika i robi kupę w pampersa ???..Myśleliśmy z mężem , że gdy Julia pójdzie do szkoły ( 1 kl.) to Jula przestanie się bać , ale nic z tego ... Prosimy dlatego bardzo by pani nam pomogła bo idzie zwariować :) Pozdrawiam:)
Agnieszka

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
Obawiam się, że dzisiejszy problem to skutek tego, że Państwo odpuściliście trening czystości, kiedy była na to najlepsza pora. Niepotrzebnie ulegliście wówczas obawom Julki co do nocnika, zamiast wytrwale szukać sposobów przekonania jej do korzystania jak nie z nocnika, to z toalety ze specjalną nakładką do dzieci. Jeśli trening czystości nie zostanie przeprowadzony w odpowiednim czasie, potem jest coraz trudniej. W tej chwili - z czego jak rozumiem zdają sobie Państwo sprawę - jest już naprawdę późno. Prawdopodobnie Julia nie poradzi sobie z toaletą, dopóki nie otrzyma od Państwa wyraźnego komunikatu, że zmiana nastąpić musi.
Jeśli nie potrafią Państwo poradzić z tym sobie, proszę skorzystać z pomocy psychologa lub pedagoga, który poda dokładne wskazówki oraz będzie Państwa umacniał w konsekwencji. Julia na pewno będzie się broniła i wszystko trochę to potrwa, ale trening czystości trzeba już koniecznie zakończyć i nie wolno z tej drogi zawrócić.
Epizody z koleżankami z przedszkola nie zaskakują mnie. Dla dzieci zachowania "inne" są pożywką budzącą złośliwość, a tak "innym" właśnie jest zachowaniem jest pielucha u sześciolatki w przedszkolu. Jak rozumiem Państwa córka jest już w szkole, proszę naprawdę dla jej dobra, zająć się poważnie sprawą.
Serdecznie życzę wytrwałości i powodzenia
Agnieszka Sokołowska