Seplenienie międzyzębowe a nauka angielskiego
Witam
logopeda przedszkolny odradza mi uczenie syna angielskiego ze względu na występujące u niego seplenienie międzyzębowe. Synek wkłada język między zęby, kiedy mówi głoski tzw. szumiące. Logopeda twierdzi, że ponieważ taki dźwięk występuje w angielskim "th", to u syna, uczącego się angielskiego, może się taka wada pogłębiać.
Ani syn, ani ja z kolei nie chcemy rezygnować z uczenia, bo uważam, że nauka języka od jak najwcześniejszych lat jest bardzo ważna. Syn bardzo lubi zajęcia w szkole Helen Doron i nie wyobrażam sobie, jak miałabym mu powiedzieć, że przestajemy na nie chodzić.
Czytałam gdzieś, że podobno to nie przeszkadza. Opinie są zatem sprzeczne. Czym się kierować?
Iza

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Izo,
oczywiście nauczanie języka jest ważne. Ale najpierw ETNICZNEGO JĘZYKA. Nie chce Pani chyba, by Pani dziecko miało wadę wymowy, bo ona rzutuje na całe życie dziecka, postrzeganie przez innych a także wyklucza podjęcie wielu zawodów.
Proszę więc najpierw zadbać o zniwelowanie zaburzenia, a dopiero potem uczyć języków obcych.
Nie wiem, gdzie Pani czytała, że wada wymowy nie przeszkadza. Z pewnością ktoś, kto uczy języka angielskiego stwierdził, że seplenienie międzyzebowe nie przeszkadza w nauce angielskiego, ALE PRZESZKADZA W ŻYCIU.
Skoro Synek lubi zajęcia w szkole j. angielskiego będzie miał motywację do ćwiczeń z logopedą.  Odradzam więc naukę angielskiego, która utrwali wadę wymowy.
Serdecznie pozdrawiam
Jagoda Cieszyńska