Córka nie śpi
Witam,
Mój problem polega na tym iż mam 10 miesięczną córkę, która od urodzenia przespała dwie noce. Próbowałam już chyba wszystkiego. Jest karmiona butelką, bardzo długo ulewała, nawet gdy mleko było zagęszczane. Obecnie dostaje dwa razy dziennie mleko zwykłe z budyniem i tego nie ulewa, chociaż z sokami nadal to się zdarza. Miała robione usg, morfologię, mocz - wszystko jest dobrze. Dodam, że to moje 3 dziecko i nie miałam takich problemów. Mała ma ustabilizowany rytm dnia. Na początku był problem ze snem, również w dzień. Teraz śpi dwa razy i to bardzo ładnie, ale w nocy budzi się kilka, czasem kilkanaście razy i płacze, krzyczy. Już nie wiem co robić... Wydaje mi się, że śpi bardzo niespokojnie, wędruje, rzuca się wręcz po całym łóżeczku. Zamieniliśmy na kojec żeby mała nie zrobiła sobie krzywdy. W dzień to bardzo pogodne i ruchliwe dziecko tylko w nocy są takie problemy. Pediatra zapisał jej środek na uspokojenie, ale to nawet nie zadziałało. Bardzo proszę o jakąś poradę.
Justyna

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
Myślę, że może warto by jakieś mądrego dietetyka podpytać? Ulewanie jest typowe przed nabyciem umiejętności siedzenia, ale to już chyba mała potrafi? Może coś w brzuszku się dzieje? Kiedy dzieci coś boli, w nocy jest to mocniej odczuwalne. Proszę się przyjrzeć jej diecie. Rozumiem, że robi Pani wszystko, by ograniczyć ulewanie, ale zwykłe mleko i ten budyń - to nie jest odpowiednia dieta dla 10-miesięcznego dziecka. Może też Pani dziecko ma wrażliwy typ układu nerwowego, inny temperament niż starsze dzieci? Ale w mojej ocenie najbardziej potrzebna w tej chwili jest opinia dietetyka.
Przy przygotowaniu do snu po ciepłej kąpieli można spróbować też relaksującego masażu w połączeniu ze spokojną muzyką w tle.
Serdecznie życzę powodzenia
Agnieszka Sokołowska