Problem 5-latka
Witam,
Mam synka 5-letniego. W tym roku poszedł do przedszkola. Do tej pory dziecko wychowywało się w rodzinie wśród osób dorosłych. Początki w przedszkolu były koszmarne. Synek nie chciał chodzić do przedszkola i strasznie płakał. Teraz jest już lepiej, ale pani nauczycielka twierdzi,że zachowanie dziecka jest trochę inne niż pozostałych, dziecko nie bawi się z rówieśnikami, jest typem samotnika (dużo oglądał bajek i sam sobie je opowiada), nie chętnie bierze udział w zabawach. Nie lubi pisać i malować i gdy nauczycielka prosi o wykonanie jakiegoś zadania po 5 min. odchodzi od stolika. Poza tym synek bardzo ładnie liczy, zna literki. Proszę o poradę.
Iga

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
Tego rodzaju zachowania dość często zdarzają się u dzieci, które późno poszły do przedszkola. Muszą one nauczyć się zachowań społecznych typowych dla środowiska dziecięcego. Im później się zacznie, tym więcej na to potrzeba czasu. Proszę nie zniechęcać, dużo z nim rozmawiać i stale współpracować z nauczycielką, by stawiać synkowi jednobrzmiące, wspólne wymagania. Konsekwencja i spokój z Państwa strony bardzo mu pomogą. Za kilka miesięcy powinno być lepiej. Domyślam się, że w tej chwili wydawać się to Pani może czasem nieskończenie długim, nie ma jednak innej drogi. On potrzebuje czasu na oswojenie się z nieznanym mu zupełnie światem, nauczenie się wielu nowych umiejętności oraz sprostanie wyzwaniom, do jakich nie był przyzwyczajony.
Serdecznie życzę powodzenia i wytrwałości
Agnieszka Sokołowska