Kłopot z nocniczkiem
Dzień dobry,
Potrzebuje porady :)
Mój maluszek ma skończone 2,5 roku. Niestety na samą komendę "nocnik" ucieka i strasznie sie boi nawet usiąść na nim :( Staram się pokazywać mu różzne opcje siusiania, ale ucieka i krzyczy. Robiliśmy już przerwy w próbach i na nowo zaczynaliśmy walkę z oduczeniem siusiania do pieluch - niestety bez rezultatu. Nadmienię, że mały bardzo mało mówi. Może to jest właśnie spowodowane klopotami nocnikowymi?
Kasia

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam,
W takiej sytuacji odpuściłabym na kilka miesięcy. Wspólnie z dzieckiem zakupiłabym super nocnik lub deseczkę i definitywnie pożegnała się z pieluchami. W sytuacji, kiedy dziecko tak lękowo reaguje na nocnik mają Państwo małe szanse na sukces. Warto kupić książeczki o siusianiu na nocnik, dostępne są również bajki o tej tematyce np. Kajtuś i nocniczek. Zaznajamianie z tematem powinno obniżyć stres. Dobrze jest pokazać mu jak się robi siusiu do toalety. Synek dopiero wszedł w wiek, kiedy ma szanse kontrolować wydalanie, nie stanie się nic złego jeśli jeszcze trochę poczekacie.
Pozdrawiam
Maria Ziółkowska