Mowa u 14-latka
Witam,
Mam problem z synem. Młody ma 14 lat i wielkie problemy z mową. Miał wiotkość mięśni, jako niemowlak był rehabilitowany oprócz mięśni twarzy. Nie wiem już, gdzie szukać pomocy. Próbowaliśmy wielu metod, ale bez rezultatu. Może mi Pani coś doradzi?
Pozdrawiam
Beata

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Beato,
Trudno coś radzić, gdy nie wiem, co oznaczają "wielkie problemy z mową", czy Syn nic nie mówi, czy mówi niewyraźnie, czy rozumie, czy zadaje pytania? To wszystko są ważne aspekty.
Nawet w tak trudnej sytuacji, gdy dziecko jest duże podejmujemy terapię wielotorową przez Manualne torowanie Głosek, program słuchowy "Słucham i uczę się mówić", Symultaniczno-Sekwencyjną Naukę Czytania i stymulację lewej półkuli mózgu. O Metodzie Krakowskiej może Pani poczytać na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl.
Warto byłoby wykonać diagnozę funkcji poznawczych w Centrum Metody Krakowskiej w Krakowie, jeśli mieszka Pani innym województwie proszę poszukać terapeuty na stronie www.szkolakrakowska.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska