Słaba mowa u 4-latka z ZA
Dzień dobry,
4-latek ma w diagnozie zespół Aspergera, miała zamartwicę urodzeniową. Problem jest z mową. Poza tym jest bardzo żywym dzieckiem, fiksuje odnośnie literek, liczb. Mowa i tak ruszyła, ale jest najbardziej zrozumiała dla rodziców. Dziecko ma tiki: unoszenie głowy do tyłu, pochrząkiwanie - zaczęły się w tym roku. Dziecko zaczęło chodzić do przedszkola dopiero w tym roku.
Joanna

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Joanno,
Opisane przez Panią objawy są typowe dla zespołu Aspergera. Koniecznie trzeba natychmiast rozpocząć terapię, by nie dopuścić do utrwalenia stereotypowych, kompulsywnych zachowań. Radzę zapoznać się z książką dr Marty Korendo "Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera". W tekście są także opisy ćwiczeń i postępowania terapeutycznego. Dr Marta Korendo jest najlepszym specjalistą zajmującym się dziećmi z ZA, przyjmuje w Centrum Metody Krakowskiej w Krakowie.
Na stronie www.konferencje-logopedyczne.pl znajdzie Pani linki do wydawnictw oferujących pomoce dydaktyczne do ćwiczeń z dziećmi.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska