Powrót do przedszkola
Dzień dobry,
Mam problem z moją córką 3,5-letnią. Drugi rok chodzi do przedszkola i jak poszła 2 września był ogromny płacz, rzucanie się na ziemię, ale pani przedszkolanka mówiła, że długo to nie trwało. Dzisiaj w nocy gorączka, ból brzucha, no i nie poszła do przedszkola, nie chce jeść. Czy to może być stres i co można zrobić, żeby tak się nie działo. Proszę o odpowiedź.
Bogna

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Pani Bogno,
Proszę porozmawiać z nauczycielkami, jak córka radzi sobie w ciągu dnia. Jeśli wszystko jest w porządku, uczestniczy w zajęciach, to być może jest to chwilowe załamanie i córka potrzebuje czasu na adaptację po wakacjach.
Proszę wykazać się cierpliwością, zrozumieniem. Przedszkole przedstawiać tylko w dobrym świetle. Proszę dać córce do przedszkola przytulankę-towarzysza i przeczekać te pierwsze tygodnie po wakacjach. Warto również zadbać o stały rytm dnia i niezbyt późne odbieranie córeczki z przedszkola.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak