Płacz 3-latki w przedszkolu
Witam serdecznie,
Nasz problem polega na tym, iż moja niespełna trzyletnia córka będąc w przedszkolu, płacze na widok innych płaczących dzieci. Dopóki nikt nie płacze, to ona się oswaja i zaczyna bawić, ale jak tylko jakieś dziecko zapłacze to ona zaraz płacze. Co robić? Jak długo to potrwa?
Gabriela

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Pani Gabrielo,
Trudno jednoznacznie powiedzieć ile czasu taka sytuacja może potrwać.
Domyślam się, że córka właśnie poszła do przedszkola i jak inne dzieci przechodzi okres adaptacji.
To trudny czas dla każdego dziecka. Zazwyczaj dzieci adaptują się po kilku tygodniach, ale oczywiście mogą być też takie, które będą popłakiwały przez kilka miesięcy.
Proszę się nie denerwować. Rozmawiać z córką o przedszkolu, zachwalać, powiedzieć, że gdy jest jej smutno może się zwrócić do pań nauczycielek. Warto dziecku pozwolić zabierać do przedszkola ulubioną przytulankę "pachnącą domem" (np. Pani perfumami), która będzie jej wsparciem z tym trudnym okresie.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak