Mój 3-letni syn ma problemy ze snem
Witam,
Mój syn ma już 3 latka i prawie co noc budzi się i strasznie głośno krzyczy, płacze. Pytam go co się stało, czy może chce pić lub go coś boli, a on jeszcze głośniej płacze i tak 15 min. Potem zasypia. Co to może być?
Anna

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Pani Anno,
Proszę w pierwszej kolejności przeanalizować jak wygląda cały dzień Pani synka oraz to co dzieje się tuż przed snem.
Czasami takie reakcje mają związek ze zbyt dużą ilością bodźców w ciągu dnia i/lub zbyt dużym pobudzeniem przed snem spowodowanym bardzo aktywną zabawą czy niedostosowaną do wieku bajką/filmem, a czasami dziecko po prostu boi się ciemnego pomieszczenia.
Proszę zadbać o stały rytm dnia, wyciszenie przed snem, zapaloną nocną lampkę. Pomocna może być też nowa przytulanka, kupiona specjalnie "na dobry sen", wybrana przez synka.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak