Problemy z emocjami c.d.
Witam,
Wracam z problemem ponownie. Minął rok od poprzedniego kontaktu, a problem nie minął. Wedłu bliskich nawet sie nasilił. Igor, dzisiaj już 5,5-letni chłopczyk nadal bardzo emocjonalnie okazuje swoje zadowolenie. Kręci całymi rękoma oraz napina się, czasem na twarzy pokazuje się grymas (takie zagryzanie policzków z obu stron). Poza tym niczym nie odbiega od rówieśników.Proszę o pomoc, z jakim lekarzem powinnam się skontaktować, jak pomóc dziecku?
Pozdrawiam
Małgosia

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
Jeśli chodzi o lekarza, to neurolog dziecięcy. Wydaje mi się, że dla praktycznych wskazówek do pracy w domu, warto byłoby skonsultować się z dobrym terapeutą zaburzeń integracji sensorycznej. Diagnoza w tym zakresie umożliwi precyzyjne określenie, czy u Igora występują np. przetrwałe odruchy, zaburzenia czucia głębokiego i taktylnego. Terapia jest też pomocna w regulacji napięcia mięśniowego.
Ewentualnie też można pomyśleć o konsultacji u fizjoterapeuty, pracującego metodą NDT-Bobath.
Serdecznie życzę powodzenia i mam nadzieję, że uda się Państwu znaleźć najlepszą drogę rozwiązania problemu.
Agnieszka Sokołowska