Trzylatek w 4-latkach
Dzień dobry!
Mój synek poszedł do przedszkola mając 2,5 roku (jest ur. w 1 kwartale 2010 r.) szybko się zaaklimatyzował, nie płakał, chętnie chodził mimo, że większość maluchów płakała przez pierwsze 3 miesiące. Zdaniem pedagogów sprawujących opiekę nad grupą nie odbiega od rówieśników intelektualnie, uczęszcza na zajęcia dodatkowe i dobrze sobie radzi, bierze udział w występach organizowanych dla rodziców. Chciałabym żeby poszedł razem z swoją grupą do 4- latków, żeby nie stanął w miejscu dalej się rozwijał, uważam, że pozostawienie go teraz w 3-latkach mu zaszkodzi - te maluszki znowu przez pierwsze 3 miesiące będą płakać, oswajać się z nowością chodzenia do przedszkola. Jako matka uważam, że jest gotowy emocjonalnie. Czy mogę się mylić? Proszę o poradę.
Magdalena

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Pani Magdaleno,
Dobrze, że zwraca Pani uwagę na emocjonalny rozwój synka, bo to ma kluczowe znaczenie dla jego edukacji.
Choć nie jestem zwolenniczką wcześniejszego posyłania dzieci to przedszkola, to myślę, że w tej sytuacji ma Pani dobrą intuicję sądzą, że w młodszej grupie zetknie się z adaptującymi się maluchami, dziećmi nie znanymi mu i to może być trudne doświadczenie.
Proszę przede wszystkim wziąć pod uwagę zdanie Pań pedagog z grupy synka. One na pewno baczenie obserwują wszystkie dzieci i jeśli są zdania, że Pani synek podoła emocjonalnie trudniejszym wymaganiom, nie odstaje od kolegów i koleżanek w żadnej ze sfer rozwoju i może przejść do kolejnej grupy, to proszę się nie wahać.
Pozdrawiam i życzę powodzenia
Katarzyna Osak