Histeria
Witam,
Jestem matką 15-miesięcznej Lenki. Mój problem polega na tym, iż od pewnego czasu sporadycznie podczas wieczornego przygotowywania do snu Lenka dostaje jakiegoś ataku histerii, rzuca się po całym łóżku, nie daje dotknąć, krzyczy przeraźliwie głośno. Myślałam, że może to być spowodowane wyrastaniem zębów, podawałam kropelki, ale histeria nie ustawała. Jakiś czas temu trafiliśmy na Oddział do szpitala, ponieważ mała miała od trzech dni gorączkę, w szpitalu zrobili badanie krwi i moczu, okazało się, że podczas biegunki, którą ostatnio przechodziła mogło dojść do zakażenia, ponieważ wykryto w moczu bakterie. Dostaliśmy antybiotyk, po kolejnym badaniu moczu okazało się, że jest on do powtórzenia, ponieważ było za mało go i nie można było wyszczególnić bakterii. Czy te napady mogą być spowodowane tym, że córeczka może mieć jakieś bakterie? Proszę o pomoc.
Magdalena

dr Agnieszka Sokołowska - Pedagog specjalny
dr Agnieszka Sokołowska
Pedagog specjalny
Odpowiedź:
Dzień dobry,
Zdarza się, że dzieci stają się nadmiernie pobudzone na skutek działania niektórych infekcji, szczególnie o charakterze grzybicznym. Jednakże zwykle efekt jest uogólniony, nie dotyczy tylko danej sytuacji lub pory dnia. W przypadku Lenki myślę, że może warto byłoby sprawdzić, czy nie ma stanu zapalnego w uszach jako powikłania pochorobowego. Biegunki, słynne dziecięce jelitówki, osłabiają malutkie dzieci na tyle, że czasem wprost z jednej choroby przechodzą do drugiej. Zapalenia ucha są szczególnie dotkliwie odczuwalne wieczorem i nocą.
Serdecznie życzę szybkiego i skutecznego odnalezienia źródła problemu i pozdrawiam Panią z córeczką
Agnieszka Sokołowska