Tęsknota
Witam,
Jestem mamą 5-letniego Kuby. Kuba poszedł do przedszkola jako trzylatek. Nie lubił chodzić do przedszkola od początku, ale mając starszego brata w drugiej grupie jakoś było mu raźniej. W tym roku Kuba sam próbuje się odnaleźć, z różnym skutkiem. Wiem, że jest dzieckiem lubianym, ale tęsknota za mną nie pozwala mu się otworzyć, nie chce uczestniczyć w żadnych zajęciach dodatkowych, nasiliło się to jeszcze bardziej po zapisaniu Kuby na zieloną szkołę, na która miał pojechać z bratem Filipem. Wtedy zaczęły się fobie, nie chciał wychodzić z przedszkola na spacery, na piłkę nożną na boisko. Dopiero po jakimś czasie doszłyśmy z paniami wychowawczyniami o co chodzi. Kuba oczywiście nie pojechał na zieloną szkołę, ale panika i strach jakie towarzyszą naszym rozstaniom porannym jest bardzo silny nadal. Jak mogę pomóc mojemu synkowi? Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Jola

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Witam,
Proszę nie narażać synka na zbyt długie rozstania ze sobą. Jego zachowanie jest sygnałem, że nie jest gotowy do długich rozstań z Panią. Nie czuje się wtedy bezpiecznie. Pewność siebie przyjdzie z czasem jeżeli synek będzie czuł się bezpiecznie. Ważne, aby wiedział kiedy Pani wróci po niego. Dobrze jest opowiadać mu o planach dotyczących jego osoby. Jak będzie wyglądał jego dzień. Dobrze zapytać go co o tym myśli, czy mu się taki plan podoba. Nie napisała Pani czy synek nadal boi się wychodzić na dwór w przedszkolu. Jeżeli tak to wymaga to interwencji psychologa i stopniowego przyzwyczajania do sytuacji.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak