Moja córka nie mówi
Witam,
Boję się o moją córeczkę, która ma 2 lata i 7 miesięcy. Problem polega na tym, że moje dziecko nie che rozmawiać - powie dada, mama, a resztę po swojemu. Martwię się czy to czas na wizytę u lekarza. Proszę o radę i o pomoc. Czekam i dziękuję.
Justyna

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Justyno,
Lekarz nic tu nie pomoże, trzeba rozpocząć systemową stymulację w domu. W jej prowadzeniu może Pani pomóc terapeuta metody krakowskiej. Może ich Pani szukać na stronie www.szkolakrakowska.pl.
Radzę zastosować program "Słucham i uczę się mówić" - "Samogłoski i
wykrzyknienia", "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" i "Sylaby i rzeczowniki" (www.arson.pl) - koniecznie w słuchawkach, nawet po 3-4 minuty.
Dobrą motywacją do powtarzania sylab i wyrazów jest wspólna zabawa w
czytanie "Kocham czytać" - www.we.pl.
O terapii przeczyta Pani w książce "Wczesna interwencja terapeutyczna"
www.we.pl lub "Metoda krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci" -
www.konferencje-logopedyczne.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska