Powtórzenie klasy
Witam,
Posłaliśmy dziecko do szkoły jako sześciolatka, intelektualnie radzi sobie bardzo dobrze, lecz nie mógł usiedzieć na lekcjach, zbierał ciągle uwagi od nauczycieli. Zwróciliśmy się do wychowawczyni i do dyrekcji szkoły o pozostawienie go na następny rok w tej samej klasie, lecz dostaliśmy odmowę z powodu takiego, iż dziecko świetnie sobie radzi z nauką, a zachowanie, no cóż, jak to panie określiły "jeszcze się wyrobi". Moje pytanie brzmi co możemy zrobić aby dziecko jednak pozostało w klasie pierwszej w kolejnym roku, dodam jeszcze, że syn jest z lipca 2006 r.
Pozdrawiam
Piotr

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Szanowny Panie Piotrze,
Decyzję Państwa o pozostawieniu dziecka w klasie pierwszej uważam za słuszną, bowiem 35 lat praktyki pokazuje, że dzieci niedojrzałe emocjonalnie mają potem mniejsze szanse na pokazanie w szkole wszystkich swoich możliwości intelektualnych. Oczywiście dla szkoły, to nie jest problem, czy dzieci będzie rozwinie maksymalnie, czy minimalnie swoje możliwości i zdolności. Ale to jest Wasze dziecko i jego indywidualny los, nierozerwalnie sprzężony z Waszym losem jest najważniejszy. Proszę udać się do poradni psychologiczno-pedagogicznej i poprosić o zaświadczenie o braku dojrzałości emocjonalnej do podjęcia nauki szkolnej w roku ubiegłym. Prawdopodobnie będzie potrzebne także stosowne zaświadczenie od lekarza pediatry lub neurologa. Warto to
uczynić, w przeciwnym razie pojawią się w drugiej klasie zaburzenia
koncentracji, a ciągłe uwagi nauczycieli spowodują, że Synek zbuduje
negatywny obraz własnej osoby.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska