Problem z 6-latką
Witam,
Nie wiem co zrobić z moja córcią. Na ogół jest bardzo energiczna, ale gdy przychodzi pora nauki pisania - odmawia. A że mieszkam w Wielkiej Brytanii to musimy się uczyć od 5 roku życia. Zazwyczaj kończy się to tak, że krzyczy, że nie będzie tego robić, krzyczy "aaaaaaaaa" gdy cokolwiek ma zrobić o co ją poproszę. Wychodząc na plac zabaw nie powie o tym, że chce siku i zawsze są mokre majtki, a kiedy zapytam ją dlaczego nie mówiła odpowiedź brzmi - nie wiem. Ze szkoły też wraca zsiusiana, nocą na szczęście nie siusia, a dodam, że od około 4 miesięcy nie śpi w pampersach. Trzaska drzwiami, pokazuje język, pluje. Kary na bajki, komputer, chowanie zabawek na określony czas też nie działają. Proszę o pomoc.
Monika

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Moniko,
Popełniła Pani poważny błąd pozwalając dziecku do szóstego roku życia spać w pampersie. Proszę na wszelki wypadek wykonać badanie moczu, bo zbyt długie korzystanie z pampersów powoduje u dziewczynek zapalenie pęcherza. Z zachowania Córki wnioskuję, że nauka czytania jest dla niej trudna i dlatego się buntuje. Jeśli mieszka Pani w Londynie radzę zwrócić się o pomoc do terapeutów Metody Krakowskiej w Luton (dyrektor ośrodka PROMED Joanna Sokolska 07436564107). Jeśli będzie Pani podczas wakacji w Polsce radzę zrobić badanie w kierunku dysleksji, sprawdzić dominację oka i ucha, sprawdzić poziom analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej. Wówczas będzie można dobrać odpowiedni zestaw ćwiczeń. Terapeutów w Polsce znajdzie Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska