5-latek w przedszkolu
Witam,
Mam 5-letniego syna. W przedszkolu są ciągle skargi na niego, że jest niegrzeczny. Pani nie chce go brać na wspólne spacery, ponieważ ostatnio uciekł na ulice. Dzisiaj grupa miała iść do lasu, ale doszło do jakiegoś zdarzenia, gdzie on był niegrzeczny i go nie zabrali ze sobą. Pytałam go dlaczego ostatnio uciekł na ulice. Odpowiedział, że chciał przyjść do domu. Ogólnie lubi chodzić do przedszkola, więc nie wiem dlaczego chciał przyjść do domu.
Wychowawczyni mi regularnie zwraca uwagę, że on jest niegrzeczny, nie słucha, bije, wyzywa. Nie rozumiem tego, ponieważ w domu nie zachowuje się w ten sposób.
Nie wiem co zrobić, bo nie wiem czy on naprawde jest taki niegrzeczny albo czy Pani jest przewrażliwiona. Prosze o poradę i z góry dziękuję. Pozdrawiam
Barbara

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam,
Proszę umówić się na spotkanie z panią i porozmawiać w jakich
sytuacjach zdarzają się trudne zachowania synka. Ważne by znaleźć powód
jego zachowania. Niezwykle ważna jest relacja z dziecka z Panią
przedszkolanką. Czasem dzieci prowokują w ten sposób opiekunów aby
zwrócić ich uwagę na siebie. Często takie zachowanie jest sygnałem dla
opiekunów, że coś się dzieje z dzieckiem. Czasem zachowanie dziecka w
domu różni się od zachowania w przedszkolu. Pamiętajmy, że w domu
dziecko ma do czynienia ze znanymi bodźcami, rodziców skupionych głównie
na nim. W przedszkolu jest hałas, dużo bodźców. Może to działać
rozdrażniająco na dzieci o delikatnym układzie nerwowym.
Pozdrawiam
Maria Ziółkowska