2-letnie dziecko w przedszkolu
Witam,
Czy pójście do przedszkola dla 2-letniego dziecka to nie jest za wcześnie? Dodam, że mieszkam za granicą, ale dziecko idzie do polskiego domowego przedszkola. Nie ma problemu, jeśli chodzi o zostawanie z dziadkami (nawet na noc), tatą czy znajomymi. Zapisałam dziś córkę do przedszkola pójdzie zaraz po skończeniu 2 latek. Czy to ja po prostu boję się rozłąki z dzieckiem? Czy to nie za wcześnie?
Emilia

mgr Katarzyna Osak - psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
mgr Katarzyna Osak
psycholog dziecięcy, terapeuta dzieci z autyzmem
Odpowiedź:
Pani Emilio,
W moim poczuciu dopiero dziecko 3-letnie (większość z nich) jest w
pełni gotowe na pójście do przedszkola i rozłąkę z rodzicami.
Rozumiem jednak, że są różne sytuacje życiowe i czasami po prostu nie
ma wyjścia i dziecko trzeba posłać do jakiejś placówki.
W tej sytuacji, na ile jest to możliwe, należy zadbać o to by dziecko
przebywało w przedszkolu tylko tyle czasu ile musi, nie cały dzień; by
trafiło do grupy ze swoimi rówieśnikami (nie dziećmi starszymi); żeby
było regularnie odbierane z przedszkola; żeby po przedszkolu
wygospodarować czas na bycie z dzieckiem (spokojną zabawę, pójście na
spacer, przytulanie się, baraszkowanie). To na pewno ułatwi dziecku
odnalezienie się w nowej sytaucji.
Pozdrawiam
Katarzyna Osak