Mój synek jest nerwowy
Dzień dobry,
Mam synka, który ma 22 miesiące jest bardzo nerwowy, gryzie, bije i uderza główką, zachowuje się tak gdy czegoś nie dostanie. Jak mam reagować? Tłumaczę, że tak nie wolno, uspokój, nie dostaniesz tego, bo to nie dla dzieci. Jestem młodą matką i chciałabym go wychować jak najlepiej. Czy to może być od zębów, które mu wychodzą?
MAgda

mgr Maria Ziółkowska - psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
mgr Maria Ziółkowska
psycholog dziecięcy, specjalista ds. autyzmu
Odpowiedź:
Witam,
Takie zachowania nie wynikają z ząbkowania. Synek mocno walczy o to,
aby dostać to czego chce. Dłuższe tłumaczenie nie jest dobrym sposobem
ze względu na wiek dziecka. Myślę, że synek nie zrozumie co to znaczy
"To nie dla dzieci". Kiedy nie chcemy dać dziecku warto stanowczo
powiedzieć "To moje, nie wolno!". Na uderzanie główką o podłogę proszę
nie reagować, wręcz spróbować wychodzić z pomieszczenia, w którym
dziecko się znajduje. Po chwili spróbować zająć czymś ciekawym malucha
np. pokazać coś ciekawego za oknem. Często rodzice reagują na uderzanie
główką o podłogę ponieważ martwią się o dziecko. Ulegając uczą dziecko,
że jest to dobry sposób na otrzymanie czegoś.
Pozdrawiam
Maria Ziółkowska