Mowa dziecka
Mój syn ma 4 lata i ma problem z mową. Nie składa zdań, nawet ma problem z pojedynczymi słowami. Wychowywany jest w Niemczech, od półtora roku chodzi do niemieckiego przedszkola, słucha dwa języki na raz. Czy może to być przyczyną?
Aleksandra

Prof. Jagoda Cieszyńska - Psycholog, logopeda
Prof. Jagoda Cieszyńska
Psycholog, logopeda
Odpowiedź:
Droga Pani Aleksandro,
Jeśli Synek poszedł do przedszkola nie mówiąc w języku etnicznym, to rozwój dwóch języków nie mógł przebiegać prawidłowo. Koniecznie trzeba wspierać rozwój języka polskiego, bo to warunek kształtowania się myślenia abstrakcyjnego i przyszłego sukcesu edukacyjnego.
Zachęcam do pracy w domu z wykorzystaniem programów:
1. "Słucham i uczę się mówić" - na początek "Samogłoski i wykrzyknienia" oraz "Wyrażenia dźwiękonaśladowcze" - www.arson.pl. WARUNEK: dziecko musi słuchać w słuchawkach.
2. "Kocham czytać" - na początek zeszyty od 1-5 (www.we.pl).
Warto skorzystać z pomocy terapeuty, gdy będzie Pani w Polsce. Znajdzie ich Pani na stronie www.szkolakrakowska.pl.
Serdecznie pozdrawiam
JAgoda Cieszyńska